چگونه در ورد نیم فاصله ایجاد کنیم؟

چگونه در ورد نیم فاصله ایجاد کنیم؟

یک نکته کاربردی دیگر هم که خیلی به درد دوستان کارشناسی ارشد و کسانی که در حال نوشتن مقاله و پایان نامه هستند می خورد، ایجاد نیم فاصله بین دو کلمه است، مثلا کلماتی که دو بخشی هستند مانند: (می شود، می کند، می رود، گفته ام، گفته اند و یا کلماتی که به ها ختم می شودن مانند کتاب ها و...) رو باید در پایان نامه و مقاله درست بنویسید، یعنی فاصله ای که میان دو بخش کلمه وجود داره رو باید طوری بزنید که اگر کلمه در پایان خط قرار گرفت دو تیکه نشود و در هر صورت دو بخش کلمه متصل به هم باشند. برای این کار باید بجای زدن کلید space از  (- +CTRL)  استفاده کنید. (کلید (-) بالای حرف (ج) در کیبورد قرار دارد.)

توضیحات بالا در عکس های زیر مشخص است؛ به عکس اول نگاه کنید کلمه می شوند با حالت عادی نوشته شده (یعنی فاصله با space زده شده) بنابر این نصف کلمه به خط بعد افتاده.

در عکس دوم کلمه (برمی آمد) با فاصله های درست نوشته شده بنا براین هر چند متشکل از چند کلمه است اما این کلمات از هم جدا نشده اند و به خط بعد متنقل نشده اند. 

در عکس سوم می بینید که فاصله کلمه درست وارد شده اما در برخی جاها که نرم افزار word نمی تواند تمام کلمه را در یک خط جای دهد، نصف کلمه را به خط بعد منتقل می کند و یک خط فاصله بین آنها می گذارد تا مشخص شود ایندو یک کلمه متصل هستند. البته شما در متون انگلیسی کاربرد این نوع را بیشتر می توانید ببینید.

۰ ۰ ۳ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۳)

نگار جهانشاهی

۰۷ آذر ۹۷ ، ۱۸:۰۴
خیلی خوبه ادامه بدید

پاسخ:

۷ آذر ۹۷، ۱۸:۱۳
چی رو ادامه بدیم؟؟؟

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝
۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

هم میهن ارجمند! درود فراوان!
با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن
"وب بر شاخسار سخن "
هر ماه دو یادداشت ملی – میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.
خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

آدرس ها:

http://payam-ghanoun.ir/
http://payam-chanoun.blogfa.com/

[گل]

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝
۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

محمد رضا مزرعی فراهانی

۲۶ آبان ۰۱ ، ۲۰:۱۴
سلام
استفاده از این کلیدهای ترکیبی که فرمودید، صحیح نیست؛ چون در صورت کپی کردن متن به نرم‌افزاری غیر از ورد (مثلاً فضای وب یا فتوشاپ و...)، نیم‌فاصله‌ها به خط تیره تبدیل میشن. صحیح اینه که از این کلیدهای ترکیبی استفاده بشه:
Ctrl + Shift + 2
عدد 2 در بالای حروف قرار داره.
موفق باشید.

پاسخ:

۱۳ آذر ۰۱، ۱۴:۲۰
سلام ممنون از مطلبتون. مفید بود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندها
بایگانی