مستند حقایقی درباره استرس

مستند حقایقی درباره استرس

مستند حقایقی درباره استرس:
این مستند به طور کلی به مسائل زیر می پردازد:
حقیقت استرس چیست و چه چیزهایی باعث استرس می شود؟ استرس چگونه روی بدن یا مغز اثر می گذارد؟ آیا استرس به سلامتی ضربه می زند؟ آیا می توان گفت استرس عکس العملی خوب و مناسب است و عملی مثبت به حساب می آید؟
بخشهایی از مستند:
⦁    یکی از هورمون هایی که در مواقع استرس و اضطراب در مغز ترشح می شود هورمون نورآدرنالین است که در در ناحیه ای از مغز به نام لوکس کورلیس (Locus Coeruleus) تولید می شود نکته مهم در این است که این بخش از مغز نسبت به میزان دی اکسید کربن موجود در خون حساس است لذا می توان چند نفس عمیق و کوتاه آن را تنظیم کرد.
⦁    نکته بسیار جالب و مهم این که با کسب اعتماد به نفس بهتر می توان ترشح این هورمون را کنترل کرد (قرار گرفتن سر به سمت بالا و استوار ایستادن می توان در حالت روحی انسان اثر گذار باشد)
⦁    مقدار بسیار کم یا زیاد این هورمون در مغز می توان باعث احساس ضعف در مغز شود.
⦁    مقدار کم استرس بدن ما را در حالت فوق هوشیاری نگاه می دارد اما استرس زیاد به این معناست که بخش منطق در مغز توسط بخش اصلی فریب می خورد و قابلیت درست فکر کردن ما با پاسخ های احساسی زیاد از پا در می آید.
⦁    در هنگام مواجهه با موقعیت استرس زا نباید خود را نسبت به رویارویی با آن موقعیت بی تفاوت و بی خیال نشان داد بلکه باید سعی کرد تا آن احساسات اضطراب آور را تبدیل به احساسات هیجانی کرد.
⦁    آیا استرس می تواند مفید هم باشد؟ برخی معتقدند قرار گرفتن در موقعیت استرس زا برای همه یکسان است و نحوه مواجهه ما با آن موقعیت است که باعث تفاوت در عملکرد ما می شود. انسان های موفق کسانی هستند که درک خود را از موقعیت های استرس زا تغییر می دهند و با نگاه مثبت انرا به موقعیتی هیجانی تبدیل می کنند.
⦁    مغز در دو حالت تمرکز و پریشانی یا سرگردانی دو عمرکرد زیستی متفاوت از خود بروز می دهد. در حالت پریشانی بخش هایی از مغز فعال می شوند که در حالت تمرکز آرم می گیرند و در عوض بخش خاص دیگری فعالیت می کند. تحقیقات نشان می دهند که زمانیکه ذهن ما سرگردان است 60 درصد مواقع به دلیل نگرانی ها و سرگردانی های منفی است. تمرکز حواس و تمرین در آن تفاسیر ذهنی منفی ذهنی (مانند اینکه مردم درباره من چه فکری می کنند)، پریشانی و سرگردانی های فکری را از بین می برد.

دانلود:
۳ ۰ ۱ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱)

وحید محمدی

۲۰ خرداد ۹۸ ، ۰۹:۰۴
لایک

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندها
بایگانی