مستند چشم هایی که دید (زندگی دکتر حسابی) را ببینید

مستند چشم هایی که دید (زندگی دکتر حسابی) را ببینید

فیلم مستند پرتره 60 دقیقه ای «چشمانی که دید» با موضوع زندگی دکتر محمودحسابی در شبکه مستند سیما تولید شد.

لینک دانلود: (حجم 597 مگابایت)

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، میلاد محمدی کارگردان مستند«چشمانی که دید» درباره علت پرداختن به زندگی دکتر حسابی در این مستند گفت: دکترحسابی یکی از شخصیت های شناخته شده ایرانی است که همه ما با او از راه کتاب هایدرسی آشنایی مقدماتی داریم، اما تا به حال به شکل ظریف به او پرداخته نشده بود و همینموضوع من را کنجکاو کرد که بیشتر درباره واقعیت زندگیش بدانم.

وی با اشاره به وجود دیدگاه های متناقض درباره دکتر حسابی افزود: عدهای درباره او اغراق می کردند و داستان هایی می گفتند و عده ای هم منکر آن شخصیتعلمی می شدند. ما پژوهش خود را بر این مبنا از سال گذشته شروع کردیم و از راهمصاحبه به منابع موجود، آشنایان، نزدیکان، خانواده و بنیاد حسابی رجوع کردیم وجلسات زیادی داشتیم و پژوهش به دلیل حساسیت هایی که درباره زندگی دکتر حسابی وجودداشت، دشوار بود. محمدی درباره چگونگی توافق با خانواده دکتر حسابی برای ساخت اینمستند گفت: ما جلسات متعددی داشتیم و ظاهرا افراد زیادی به آن ها برای ساخت مستندمراجعه کرده بودند و به طور طبیعی طبق نوعی کلیشه با ما برخورد شد، اما سعی کردیماین کلیشه را بشکنیم و به موضوع جدیدی برسیم و این کار خیلی سخت بود و سعی کردیمدر دام کلیشه و تکرار نیفتیم.

محمدی ادامه داد: پس از رسیدن به جمع بندی این کار را از فروردین 98شروع کردیم و در قالب مصاحبه مقداری بازسازی اتفاق افتاد و پس از آن کار آمادهتحویل شد.این مستند ساز یادآوری کرد: آرشیوهای تصویری دقیق از دکتر حسابی بهدستمان رسید و عکس های خوبی از او داشتیم و این یکی از نکات مثبت کار است. وی در خصوص موضوعاتی که در مستند به آن پرداخته شده نیز بیان کرد: سعیکردیم به مسائلی بپردازیم که برای آن سند ارائه می شود و تا حدودی توانستیم دودیدگاه متناقض درباره دکتر حسابی را تعدیل کنیم. به هر حال، حرف های دکتر حسابی بهشیوه ای است که اگر نخواهیم اغراق کنیم، مقداری جذابیت دراماتیک دارد.محمدی در خصوص بخش های انیمیشنی این مستند گفت: بخش های مربوط بهدوره کودکی و نوجوانی دکتر حسابی انیمیشن و نقاشی تصویری شد و به طور طبیعی درمورد بخش هایی که مربوط به جوانی دکتر بود، منابع تصویری و آرشیوی بیشتر است.

عوامل مستند «چشمانی که دید» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: میلادمحمدی، مشاور کارگردان و تدوین: محمدجواد رجب بیگی، تصویربردار: حسن سیدی پریشان وفرزاد جعفری، نقاشی متحرک: رودابه کاشانی، مدیر تولید: مجتبی قربانی، صدابردار:جلال بهمنی، پژوهش: علی سیف اللهی، گویندگان: آلبرت کچوئی و مازیار ملکی، مجریطرح: زمزم شیخ.

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندها
بایگانی